UA-65274002-1 Jump to content

l67ss

Members
  • Content Count

    2,630
  • Donations

    $0.00 
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

Everything posted by l67ss

  1. Great shape for a 120 year old car lol
  2. Will require some massaging of the dash bar
  3. Tip on shipping brace. You don't actually have to box it. I've shipped a bunch by just hanging a ship label to them with a ziptie. Knocks like $8-10 off shipping
  4. One nice thing about an 06 is it doesn't actually use an oil pan gasket. Just rtv. So just re rtv
  5. Personally I'd just do a 3800 swap. My 97 Monte was 3400 swapped when I got it. Did a few things to pep it up while I was collecting to l67 swap. Once I did my bone stock l67 swap I felt goofy for the work I put into the 3400 lol
  6. 3400 throttle body wakes one up. And you might look into a 3500 topend swap. Swap to 3500 heads and intake
  7. On my Monte I used a mount kit from a 2000ish Malibu after I trimmed inside dash a but while I was still running single din
  8. I ran a 3400 on 3100 stock tune just fine. Should you wanna t65 swap you need a harness from a 00-01 lumina and pcm from same car with gear ratio corrected
  9. Yeah I've rocked cut springs 6 years now
  10. It's really easy to remove the rear hub once you're that far in. Just 4 10 mm head bolts
  11. Pads that were on the monte were fairly expensive. And almost new. Previous owner nearly had a stroke when i told her I threw them away lol
  12. Problem with ceremic pads. With heat from friction something has to give. If the pad isn't that means the rotor is wearing. I've run semi metallics on the monte ever since I threw the ceremics that came on it in the trash the first month I had it. Immediately stopped better and more consistent. And I've been on the same rear pads since 2014
  13. I keep hearing people say they're noisy. Never heard so much as a peep from mine. Mebbe cause I don't buy those crap ceremic pads?
  14. With mild modiications a 97-03 gp hinge can be made to work
  15. I'm on eBay rotors and bargain box pads. I've yet to change rear pads. And no cracks. And long time members can vouch I'm hard on cars lol
  16. I'm running them on my Monte. If I was you I'd swap to 96-99 monte front brakes and struts first
  17. 96 3800 regal down pipe is a direct fit. Tbh motorswap.org was a bad site to use for info on for these cars. I glanced at it once after having a proper list of swap parts and their info was way off
  18. 96 3800 regal down pipe is a direct fit. Tbh motorswap.org was a bad site to use for info on for these cars. I glanced at it once after having a proper list of swap parts and their info was way off
  19. Way I look at it. Any time heat is produced something has to wear. If the pads don't the rotor will. And my old ceremics stopped like I had worn pads
×
×
  • Create New...